6 MAKANAN UNTUK MENINGKATKAN KESUBURAN SUPAYA CEPAT HAMIL DALAM MASA SETAHUN

6:19 PM

Hai happy weekend!


Tak hamil lagi?

Sentap kalau ditanya soalan macam tu? 

Releks. Dari kita mendengar kata kata orang sekeliling, apa kata kita cuba ambil 7 jenis makanan ni untuk mempercepatkan kehamilan apetah lagi tahap kesuburan suami isteri.

Pemakanan yang sihat sangat penting untuk setiap wanita mengekalkan tahap kesuburan bagi memudahkan proses mendapatkan cahayamata.

Selain dari gaya hidup yang sihat dan aktif, pemakanan yang seimbang dan bernutrisi tinggi juga memainkan peranan penting untuk mempertingkatkan kesuburan wanita.

www.bysyiraishak.blogspot.com


6 MAKANAN UNTUK MENINGKATKAN KESUBURAN SUPAYA CEPAT HAMIL


● Makanan kaya kalsium ( susu dan produk tenusu)


Pengambilan kalsium yang mencukupi sangat penting bagi ibu hamil untuk pembentukan dan perkembangan tulanb bayi dan ibu sendiri..

Paling penting, kalsium dalam produk tenusu juga sangat membantu sistem reproduktif  wanita berfungsi dengan lebih baik lagi.

● Buah dan sayur yang berwarna cerah


Buah dan sayur adalah sumber nutrien utama kepada pasangan suami isteri. Selain kaya dengan vitamin, mineral dan nutrisi yang penting pada tubuh badan, buah dan sayuran  segar memang kaya dengan antioksidan dan fitokimia yang membantu mengelakkan radikal bebas. Hal ini kerana radikal bebas yang terhasil dalam tubuh mampu mengakibatkan masalah kesihatab termasuk gangguan kepada hormon reproduksi.

● Daging ayam


Daging ayam mempunyai kandungan protein dan zat besi yang sangat penting untuk wanita yang sedang berusaha untuk hamil.

Kajian menunjukkan bahawa wanita yang kekurangan zst besi memang berisiko untuk mandul berbanding wanita yang mengambil zat besi dengan mencukupi.. Seeloknya ambillah daging ayam organik sebagai menu utama dalam sajian seharian.


● Telur


Telur juga merupakan salah satu sumber makanan untuk kesuburan dan sistem reproduktif tau..ia kaya dengan vitamin dan nutrisi penting yang diperlukan sebelum dan sewaktu hamil.

● Kekacang dan biji bijian


Makanan ini membantu meningkatkan insulin, dan ovulasi. Selain itu kekacang dan biji bijian juga kaya dengan kandungan omega 3 yang baik untuk hormon serta sangat tinggi dengan antioksidan.

● Minyak zaitun


Minyak zaitun juga sangat kaya dengan omega 3 yang membantu menghasilkan sperma dan sel telur yang berkualiti dan sihat.


Bagaimana vivix membantu dalam masalah kesuburan lelaki dan wanita?


Aspek kesuburan wanita dan lelaki sangat berkaitan dengan hormon yang dikeluarkan untuk kesuburan. 
Dan, Vivix ni membantu dalam melindungi sel daripada kerosakan pengoksidaan. Sebab vivix ini mengandungi resveratrol dan polifenol yang sangat-sangat tinggi kadar antioksidanya. 
Organ tertentu dalam badan kita akan mengeluarkan hormon untuk kesuburan. Antioksida yang tinggi dalam Vivix membantu dalam melindungi sel organ daripada rosak. Jadi, hormon yang dikeluarkan lebih teratur dan pada masa yang sama akan meningkatkan kadar kesuburan secara tidak langsung. 
 
Ikhtiar Puan Nana selama 3 tahun untuk mendapatkan zuriat dengan mengambil Vivix secara konsisten untuk memperbaiki sel tubuh supaya badan sihat, rahim sihat dan memudahkan untuk hamil. Vivix ni bertindak untuk memperbaiki sel dan DNA badan. Bila kita sihat, organ badan pun sihat. So, peluang untuk hamil sangat tinggi.

Selain dari tips pemakanan, ada lagi tips lain yang membantu untuk mempercepatkan tahap kesuburan anda dan suami. Yang penting haruslah sabar dan sentiasa usaha serta yakin pada Allah.

Jom ikhtiar dengan Vivix!


-------------------------------------------------------------------

Pertanyaan dan konsultasi, boleh whatsapp ke :

www.bysyiraishak.blogspot.com



Sumber : 
Majalah Jelita Oktober 2013

You Might Also Like

1 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::