CARA JADI SURIRUMAH DENGAN PENDAPATAN YANG LUMAYAN SAMBIL JAGA ANAK

11:00 PM

Menjadi seorang surirumah bukanlah bermakna anda 'jobless' di mata orang lain. Sekarang ni, jadi seorang surirumah pun, sangat sangat sibuk mengalahkan kerja di pejabat.

Urusan anak, kerja rumah yang tidak pernah habis dan masak memasak antara tugas seorang surirumah yang tipikal. Tapi, kebanyakn surirumah sekarang pun, sangat bijak dan bagus dari segi akademik dan jawatan sebelum menjadi surirumah.

Pada zaman yang penuh mencabar ni contohnya pada tahun 2016 apetah lagi tahun 2017, kita dapat lihat perubahan pada ekonomi keluarga dan negara agak membimbangkan. 

Kadang kadang dengan gaji RM 3000 pun masih tidak mencukupi untuk perbelanjaan seisi rumah.

Apa nak buat? Sedangkan anda seorang surirumah sahaja?



Oleh itu, menjana pendapatan sampingan di rumah juga boleh dilakukan jika anda berminat untuk membantu ekonomi keluarga. Mungkin dengan pendapatan sampingan ni, anda boleh tambah duit belanja anak, beli pakaian yang diidamkan, bawa keluarga bercuti, dan sebagainya.

Inilah juga menjadi impian saya apabila berbisnes. Selain berbisnes secara santai dan sampingan, saya juga nak jadi seorang wanita yang berdikari dan menggunakan duit dari berbisnes sebagai modal untuk 'rolling'. 

Pernah kan dengar, dengan duit kita mampu membantu orang lain? Itu paling best bila kita ada pendapatan sampingan. Dapat bantu suami dan anak anak serta ibu bapa.

Cuma, sebagai seorang surirumah yang sibuk dengan urursan keluarga, ada kena pilih betul betul bisnes yang sesuai dengan diri dan minat anda. Antaranya adalah  bisnes online yang sangat mendapat perhatian tak kira golongan muda atau berumur.

Dalam bisnes online, anda hanya perlukan smartphone atau laptop dan data internet sahaja. Senang kan?

Macam saya, saya pilih bisnes yang kurang modal dan kurang risiko untuk menjana pendapatan sampingan. Jika bisnes tu memerlukan modal yang besar setiap bulan, mana pula nak cekau duit kan?

Pernah saya terdengar ada kawan yang tak mampu nak meneruskan bisnes online berasaskan kecantikan kerana susah nak rolling modal dan sukar untuk cari kastemer kerana harganya yang mahal. Maksudnya, belia terpaksa keluarkan modal sendiri setiap bulan untuk mendapatkan stok. 

Sebab itulah, sebelum anda terjebak dengan mana mana bisnes, perhatikan dulu cara bisnes tu bergerak. Yang penting, bisnes tu tak mengganggu urusan rumahtangga anda dan anda masih dapat menjaga anak anak di depan mata.

Jika anda berminat dengan bisnes online yang kurang modal dan tiada risiko untuk rugi, anda adalah orang yang saya cari. Yang penting, anda ada minat dan tak mudah putus asa untuk berbisnes bagi menjana pendapatan sampingan. 

Bisnes online lah paling santai pernah saya lihat berbanding kerja di pejabat tau. Tak percaya? Klik link di bawah dan saya tunjukkan caranya.

SAYA SEORANG SURIRUMAH YANG BERMINAT UNTUK MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN 


Bertindak segera untuk menjana pendapatan sekarang agar kita tidak lagi dibelenggu dengan masalah kewangan.



Whatsapp / SMS :
Syira Ishak 
(Founder of Calla Donita : SSM 00251****)
014 634 2040
Projek Calla Donita


You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::