CARA KECUTKAN CYST TANPA PERLUKAN KOS RAWATAN YANG BESAR DAN MEMBEBANKAN

7:10 PM


Semakin maju kita ke hadapan, semakin banyak kes ketumbuhan dalam peranakan seperti cyst yang dialami wanita muda.

Pernah saya terbaca, kemungkinan penyakit peranakan wanita seperti cyst ni terjadi akibat daripada pemakanan yang kurang sihat dan seimbang termasuklah pengambilan buah buahan dan sayuran, stress, waktu rehat dan tidur tak mencukupi, gaya hidup yang kurang aktif dan sebagainya.

Secara amnya, apabila saiz ovarian melebihi 20mm @ 2 cm diameter dan tak pecah, maka ia tidak akan memberi masalah pada kesihatan. Kewujudan cyst akan memberi masalah apabila cyst tersebut tidak pecah dan semakin membesar  dalam kilang ovari.


Adakah Cyst Penyebab Masalah Ketidaksuburan ?
Cyst mempunyai pelbagai jenis dan kebanyakannya tidak bagi kesan untuk anda merancang kehamilan.. CUma, sekiranya cyst tu besar, anda tetap kena merujuk penyakit ni pada doktor bertauliah.Tetapi sekiranya anda mengalami Endometriosis atau Polycystic Ovaries (PCOS), ia mungkin berkait rapat dengan masalah kesuburan.
Bagaimana untuk Merawat Cyst ?
Rawatan masalah cyst bergantung kepada jenis cyst yang dialami oleh pesakit. Bagi folikular cyst atau corpus luteal cyst, rawatan yang biasa ialah dengan ‘tunggu dan lihat’. Selalunya doktor akan memantau samada ia semakin membesar atau sudah bertukar bentuk/ atau saiz.
Bagi mereka yang mengalami masalah yang serius, pembedahan adalah sesuatu yang terbaik. Rawatan hormon juga boleh menolong untuk mengawal cyst ini pada sesetengah wanita melalui kaedah moden.

CARA MERAWAT CYST TANPA PEMBEDAHAN

Pembedahan membuang cyst bukanlah satu cara untuk merawat Ovarian Cyst. Jika ia tidak membesar melebihi 5cm, doktor akan memantau dahulu keadaan pesakit.

Oleh itu, anda mungkin boleh mencuba Tonik Ajaib untuk mengurangkan pembesaran Ovarian Cyst dari menjadi lebih besar.

bysyiraishak.blogspot.com


Anda ada masalah cyst?

Mungkin boleh cuba Vivix untuk mengecutkan cyst supaya tidak besar hingga perluakn pembedahan.




Whatsapp / SMS :
 Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 
 Syira Ishak 
 014 634 2040
 Projek Calla Donita

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::