ISI MASA LAPANG DENGAN BUAT BISNES ONLINE YANG MUDAH DAN MENGUNTUNGKAN

2:03 PM

Dulu dulu masa saya masih bergelar student, adakalanya tertanya juga nak buat aktiviti apa untuk isi masa lapang. Bosan juga kalau asyik nak tengok movie dalam laptop, tengok TV dan keluar setiap minggu.

Kalau macam surirumah pula, mungkin sibuk dengan anak anak, mengemas rumah dan sebagainya. Tapi, macam mana pula dengan wanita yang masih belum mempunyai anak? Macam saya la. Sebab tu saya isi masa lapang saya dengan melakukan bisnes online 

Secara tak sengaja sebenarnya terjebak dengan bisnes online ni. Sebab ianya tak menganggu masa kerja saya apetah lagi ia boleh dilakukan pada bila bila masa sahaja. 



Saya sahut cabaran untuk berbisnes online kerana ianya tak perlukan modal yang besar. Lagipun, dengan kecanggihan teknologi sekarang, segalanya menjadi mudah dengan Facebook, Blog dan Whatsapp. 

Kalau free je, terus capat smartphone dan mulakan bisnes online di hujung jari. Adakalanya sambil berbaring pun, bisnes online saya tetap saya buat. Kalau nak promote produk sekalipun, just guna Facebook atau Page je. Kalau aktif newsfeed di Facebook dan rajin promote secara santai, insyallah ada je customer nak beli barang yang kita jual.

Pernah saya cuba untuk stop sebentar ( tak buat promosi dll) bisnes online saya. Saja nak mencuba apa akan jadi sebab dah terbiasa jadikan bisnes untuk isi masa lapang dan juga untuk buat side income.

Memang rasa semacam je. Bila dah jadikan bisnes online sebagai aktiviti masa lapang dan buat side income, kalau tak buat, rasa macam sia sia je masa yang berfaedah tu. Bila masa lapang tu terisi dengan aktiviti bisnes online, secara tak langsung dapat juga berkenalan dengan online seller lain dan belajar cara mereka mempromosikan sesuatu barangan.

Secara tak langsung, skill berniaga dapat dipertingkatkan dan dapat meluaskan networking. Fun tau bisnes online ni. 

Anda dah cuba untuk buat bisnes online? Klik gambar di bawah untuk belajat bisnes online bersama saya dan team. 

Tak perlukan modal yang besar untuk memulakan langkah menjana pendapatan sampingan atau side income!

https://goo.gl/Et91bl




 

 

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::