HEBAT SANGAT KE VIVIX YANG MAHAL TU SAMPAI JADI BESTSELLER?

6:15 PM

Mahal la wak Vivix ni...

Ayat biasa dari bait kata dalam Whatsapp customer yang mahukan Vivix..

Tapi..mahal sangat ke Vivix ni?


Dengan segala kehebatan yang Vivix ada, harga takkan jadi persoalan. 

Komfem tak menyesal bila beli Vivix!



Apa hebatnya VIVIX ni?

Vivix ni orang kenal sebagai sirap merah Shaklee. Ada banyak supplemen resveratrol di pasaran. Kalau Google je memang kita akan jumpa banyak jenis resveratrol di US . Vivix ni kita semua tau, supplement anti penuaan sel!


Apa itu RESVERATROL?

Resveratrol adalah sejenis antioksida iaitu  sebatian polyphenol yang didapati dari tumbuhan, buah buahan, bijian dan kekacang manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi.


Resveratrol bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

Resveratrol ni famous disebabkan ia terdapat dalam wine merah. Orang Europe especially french minum wine akan mendapati mereka kurang mengalami kes kematian disebabkan oleh penyakit jantung.




Vivix menggunakan resveratrol daripada Polyganum Cuspidatum iaitu sejenis tumbuhan herba yang tinggi dan lebat .Ia telah lama digunakan oleh orang cina untuk diminum sebagai anti tumor.


Apa specialnya Resveratrol dalam Vivix?

Specialnya Vivix kerana penyediaan dan kepekatan serta magnitud kekuatannya. 

Resveratrol dalam Vivix adalah higher potency, higher purity. Cara pengekstrakan Shaklee membolehkan ekstrak diambil pada ketulenan paling tinggi iaitu 98%.

Kajian mendapati ketulenan VIVIX  mempengaruhi keberkesanannya.

So di pasaran, resveratrol Vivix ni paling tulen.  Vivix bukan setakat supplemen resveratrol, ianya merupakan gabungan penting polyphenol yang lain!


Antara fungsi Resveratrol

  • melambatkan penuaan melawan penyakit
  • Kanser :  resveratrol mencegah pertumbuhan sel, malah bagi signal pada sel kanser supaya mati (istilahnya apoptosis)
  • Penyakit jantung : kurangkan radang, halang pengoksidaan kolesterol jahat, paling ketara resveratrol cegah platelet bergumpal.Gumpalan ini punca utama salur darah tersumbatdan menyebabkan serangan jantung
  • Diabetes:  resveratrol mencegah insulin resistance. Insulin resistance ni merupakan suatu keadaan dimana tubuh tak sensitif terhadap hormon insulin. Hormon insulin ni menurunkan kadar gula dalam darah. Insulin resistance ni la yang akan menjurus kepada diabetes. Resveratrol ni kiranya mampu membuatkan  badan lebih sensitif kepada insulin.
  • Alzheimer : resveratrol mencegah pembentukan plak pada saraf yg menyebabkan Alzheimer

Resveratrol : Mekanisme penuaan sel

Resveratrol telah menunjukkan hasil kajian makmal yang positif terhadap empat punca mekanisme penuaan sel. Empat mekanisme berkenaan adalah melindungi dan membaiki DNA, menyelaras genetik, pengeluaran tenaga sel dan memperlahankan proses penuaan.

Cuba bayangkan, makanan tambahan anti-penuaan, hidangan Vivix lebih baik berbanding dengan kandungan resveratrol yang terdapat dalam produk anti penuaan biasa yang terdapat di persekitaran.

Kajian makmal menunjukkan kandungan Vivix didapati 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding dengan mekanisme utama resveratrol tunggal.

"Pada masa resveratrol menangani tiga hingga empat mekanisme penuaan, ini tidak berkesan dalam menangani pembentukan protein AGE yang meningkatkan integriti dan hayat sel " . 

Saintis Shaklee telah mengenalpasti dan mencipta campuran polifenol yang 10 kali lebih berkuasa berbanding hanya resveratrol dalam menangani empat mekanisme penuaan sel. (CEO Shaklee, Utusan 2010)

Vivix dapat melambatkan pembentukan AGE yang bole menyebabkan kerosakan sel! Ia terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ini bole menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis! So, dengan 10x ganda lebih kuat dari Resveratrol, ia mampu melambatkan pembentukan AGE!

Info : AGE atau Advanced Glycation end products.

Kandungan hebat Vivix




Resveratrol ni cover 3 sahaja mekanisme penuaan sel.

So,  Shaklee lengkapkan dengan tambah satu lagi mekanisme iaitu Ellagic Acid. Ellagic acid ni boleh didapati dari Muscadine Grape. Yang ni la salah satu Rahsia Kehbatan Vivix!

Kalau tengok kat kotak Vivix tu ada 4 jenis kandungan iaitu Polyganum Cuspidatum tu, sekarang Muscadine Grape.

Ellagic Acid ini yang cover mekanisme yang terakhir iaitu menghalang pembentukan AGE protein. Ellagic acid ini yang menghalang pertumbuhan sel kanser terutama sekali kanser gastrousus. Contohnya : Kanser perut,usus,dubur etc yang berkaitan penghadaman.

Anggur Muscadine ni dianggap anggur super disebabkan ada ekstra kromosom berbanding anggur lain.Muscadine ni lah sumber utama Ellagic Acid. 

Kandungan VIVIX yang lain adalah Purple Carrot dan European Elderberry. Ekstrak utama digunakan dalam Vivix ialah Anthocyanin. Anthocyanin ni diambil dari Purple Carrot dan Elderberry. Anthocyanin juga sejenis polyphenol yang kuat,jauh lebih kuat daripada vitamin E dan merupakan antioxidant yang kuat.

Anthocyanin ni juga melawan kanser dan merupakan polyphenol jenis flavonoid yang sangat berkesan mencegah strok dan penyakit jantung.

Jadi kesimpulannya Vivix hebat pada kepekatannya, ketulenan nya dan kombinasi kandungannya yang awesome! So, Vivix tu bukanlah mahal manapun jika kualitinya sangat bagus untuk total wellnes korang.



----------------------------------------------------------------------------------------------

 
 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 
Syira Ishak 014 634 2040 
Projek Calla Donita


You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::