CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT TANPA TINGGALKAN PARUT

5:55 PM

Jerawat is my naughty bestfriend !

Sepanjang saya bersekolah menengah bermula dari form 1-5, rasa sangat rendah diri..puncanya adalah kerana muka saya jenis yang berjerawat dan kulit muka agak kemerahan akibat sunburn.



Tak boleh nak lupa bila tengok majalah sekolah yang hitam putih tu, ketara berminyak dan berjerawat muka saya ini. Kalau majalah sekolah tu print gambar berwarna, dah macam apa entah muka merah merah bawah matahari..

hahah kenangan betul.

Zaman muda mudi dahulu, manalah pandai nak cari pencuci muka yang sesuai dan makan vitamin untuk kecantikan kulit. Jalan kaki ke sekolah mungkin jadi punca muka berjerawat disebabkan saya tak praktis memakai payung di bawah bahang panas matahari.


Selain dari itu, stress pun punca jerawat tau.

So..bila korang ada masalah jerawat, wajib untuk cari penyelesaian secepat mungkin. Zaman internet yg pesat sekarang, banyak solusi yang boleh didapati untuk atasi masalah jerawat ni secepat mungkin.

Contohnya, korang haruslah pilih produk pencuci muka yang sesuai dengan kulit wajah. Kalau wajah jenis berminyak dan berjerawat, pilihlah produk berasaskan air. Jangan lupa pakai toner dan pelembap berasaskan air juga supaya wajah tak mudah berminyak. 

Kalau korang nak tahu tips atau cara menghilangkan jerawat, boleh teruskan pembacaan di Cara mudah menghilangkan jerawat tanpa parut.


bysyiraishak.blogspot.my
Tip mencegah jerawat

bysyiraishak.blogspot.my
Tips menghilangkan jerawat dengan menggunakan bahan di rumah

Selain daripada beberapa cara biasa menghilangkan jerawat, Shaklee pun ada beberapa produk yang membantu untuk mengecutkan jerawat di samping memberikan kulit rawatan dari dalam.
bysyiraishak.blogspot.my
Produk menghilangkan jerawat dan memudarkan parut sambil kulit lebih anjal dan cerah

Fungsi  ESP :

● Menyokong pembentukan kolagen untuk buat kulit lebih anjal, gebu dan cerah.
● Mengurangkan kedutan, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
● Protien yang terdapat didalam ESP penting dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu badan. kekurangan protein boleh menyebabkan kehilangan kepejalan otot,  sistem imun menjadi lemah dan sebagainya.

Fungsi Vitamin E :

● Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit seperti melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, parut, dan pigmentasi.
● Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
● Menjaga kelembapan kulit
● Kaya dengan antioksidan yang berkesan untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan sel dalam kulit.
● Memperbaiki parut

Fungsi Vitamin C :

● Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada serangan radikal bebas
● Merangsang pembentukan kolagen kulit yang dapat menganjalkan kulit 
● Membantu melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen yang menjadi punca kepada pengjasilan jeragat.
● Mencerahkan kulit secara semulajadi.

Fungsi Vitamin B Complex:  

● Bertindak sebagai pelembap kulit secara semulajadi.
● Mencegah pigmentasi
● Melambatkan tanda penuaan seperti kedutan bawah mata dan bibir
● Mengecutkan jerawat

Kalau korang masih tercari cari produk rawatan kulit, try dulu produk Shaklee ni yang membantu untuk merawat kulit dari dalam dahulu.


Tapi, jangan abaikan produk luaran kulit yang juga membantu mencegah jerawat secara tak langsung.

              -------------------------------------------------------------------------------------
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251****-P


bysyiraishak.blogspot.my

You Might Also Like

1 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::