AYAH DAH TAK TERKENA SERANGAN JANTUNG SELEPAS AMBIL VIVIX!

11:30 AM


Kali ni saya nak share tentang serangan jantung.

Penyakit jantung ni kita boleh gambarkan sebagai rasa sakit yang amat sangat di bahagian dada yang berterusan sehingga beberapa jam.




Tanda serangan jantung yang paling biasa pada lelaki dan wanita ialah rasa tak selesa atau sesak dada. Tanda ini mungkin kuat atau amat sedikit yang boleh berlanjutan hingga beberapa minit. 

TANDA TANDA SERANGAN JANTUNG

Ada beberapa tanda biasa serangan jantung selain rasa tak selesa, iaitu:
  • Rasa sakit atau tidak selesa pada lengan, belakang, leher, rahang atau perut.
  • Sesak nafas. 
  • Mual atau muntah.
  • Pening atau rasa seperti nak pitam.
  • Berpeluh dalam suasana sejuk.

Kalau wanita terkenan serangan jantung, antara tanda yang mungkin dialami adalah :
  • Rasa pedih ulu hati
  • Hilang selera makan
  • Sentiasa berasa letih
  • Batuk berpanjangan
  • Berdebar-debar


PUNCA PENYAKIT JANTUNG TERJADI

Antara punca penyakit jantung adalah :


  • Umur lebih daripada 35 tahun ni sangat berisiko untuk terkena serangan jantung. Paling mudah bila korang tidak menjaga pemakanan dengan baik sejak muda. Wanita pula mudah terkena serangan jantung selepas menopos.
  • Penyakit kencing manis memang ada peluang yang tinggi untuk mendapat sakit jantung.
  • Tabiat merokok memang akan membantu mempercepatkan pembekuan darah dan mengurangkan bekalan oksigen ke jantung. Kalau nak hisap rokok tu, sila fikir banyak kali ye. Jauhkan asap rokok daripada orang tersayang kerana mereka pun ada peluang untuk mendapat serangan jantung disebabkan korang.
  • Kandungan kolestrol tinggi dalam darah akibat pemakanan yang tak seimbang boleh buat korang kena sakit jantung. Kurangkan makanan tinggi kolesterol!
  • Penyakit darah tinggi ni boleh menyebabkan pemyempitan saluran darah. Bila tekanan darah tinggi, peluang untuk dapat sakit jantung pun tinggi. Stress yang tak terkawal pun boleh menyebabkan peluang terkena serangan jantung .
  • Obesiti tanpa melakukan amalan senaman sangat sangat mudah terkena serangan jantung. Pastikan korang makan makanan mengikut keperluan bukannya kehendak.
  • Kurang bersenam pun boleh melemahkan jantung tau. Jadi, korang kene bersenam untuk bagi jantung lebih kuat dan mampu membaiki pengaliran darah ke jantung.



Disebabkan faktor faktor serangan jantung di atas, pemeriksaan kesihatan secara berkala sangat perlu ditititkberatkan.

Terutamanya pada sesiapa yang menghidapi, masalah kolesterol tinggi, kencing manis, darah tinggi, ataupun ada sejarah keluarga yang menghidap penyakit penyakit tersebut.

Selain ubat ubatan yang diberikan doktor, korang juga boleh mencuba supplement Vivix Shaklee untuk mengawal serangan jantung dan menguatkan jantung.


Supplement Vivix Shaklee ini kaya dengan polifenol, iaitu satu komposisi penting dalam diet manusia dan haiwan. Kebaikan polifenol menyediakan bantuan terbaik menentang pembentukan penyakit kronik.


Vivix Shaklee ni bertindak dengan empat cara, iaitu:

  • Mempertahankan sel yang mudah rosak
  • Memberikan tenaga kepada sel
  • Memperbaiki sel yang sudah rosak
  • Mempertingkatkan prestasi sel

Vivix Shaklee ni memberi perlindungan pada masalah jantung seperti :

✔️ Melindungi penuaan
✔️ Melindungi salur darah daripada kerosakan radikal bebas
✔️ Turunkan risiko penyakit jantung

Resveratrol membantu untuk mengurangkan keradangan ,mencegah oksidasi daripada HDL atau kolestrol jahat,mengelakkan daripada platlet darah melekat dan membentuk gumpalan darah beku yang menyebabkan serangan jantung.

Selain itu, banyak lagi kelebihan Vivix Shaklee pada kesihatan menyeluruh.

Jom baca testimoni ni :


bysyiraishak.blogspot.my
Selepas amalkan Vivix tak sampai 2 botol, bapa dah tak rasa bdan berat, kebas kebas semakin kurang dan selera makan pun dha bertambah.


Jika korang atau sesiapa yang dikenali mempunyai masalah yang sama, cuba amalkan Vivix untuk mengurangkan serangan jantung banyak kali. Jika tidak sempat mendapatkan rawatan, kemungkinan besar, ia mampu meragut nyawa.

Mencegah lebih baik dari merawat.




----------------------------------------------------------------------------------
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251****-P
  Syira Ishak 014 634 2040
 Projek Calla Donita




Sumber/Rujukan :
http://pmr.penerangan.gov.my/index.php/sosial/606-sakit-jantung.html
http://www.mmgazette.com/amaran-apakah-serangan-jantung-dr-beni-rusani/
http://drzubaidi.com/blog/kematian-adalah-qada-tapi-serangan-sakit-jantung-boleh-dielak/
https://www.slideshare.net/briliantbriliant/364342723-penyakit-jantungkoronerppt?next_s

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::