PENCUCI PINGGAN YANG CEPAT MENANGGALKAN KOTORAN DAN LEMBUT PADA TANGAN

12:30 PM

Saja nak kongsi info mengenai pencuci pinggan mangkuk yang saya dan keluarga gunakan sekarang.


Kami merupakan pengguna setia jenama Sunlight disebabkan emak saya sememangnya mempunyai masalah kulit tangan sensitf. Setiap kali mencuci pinggan mangkuk, mesti wajib ada Sunlight. Tidak boleh tidak. Asal ada promosi je, kami memang akan memborong Sunlight hingga 4-5 botol sekaligus disebabkan harganya yang semakin meningkat sekarang.

Cuma satu hari, emak saya diperkenalkan dengan pencuci pinggan Hand Dish Wash yang neutral ni sebagai pengganti Sunlight. Nak tahu juga kan sejauhmana keberkesanan pencuci pinggan shaklee pada kulit tangan emak yang sangat sensitif pada bahan pencuci.


Sebelum itu, saya kongsi dulu kebaikan pencuci pinggan ini. Antaranya : 
  • Lembut pada tangan
  • Rumusan berasaskan dari tumbuh tumbuhan yang semulajadi
  • Buih sabun yang tahan lebih lama dan pekat
  • Pinggan mangkuk lebih bersih tanpa kesan berminyak
  • Hanya menggunakan beberapa titis Dish Wash dapat mencuci banyak pinggan mangkuk


Korang tau tak?
Perbezaan Shaklee dengan jenama lain
Pengalaman emak semasa menggunakan Hand Dish Wash
Sebagai seorang ibu yang mempunyai tapak tangan yang sensitif dan alah pada bahan pencuci, emak saya hanya setia sebagai pengguna Sunlight je. Jika guna pencuci pinggan lain je, tapak tangan dia akan mula gatal-gatal dan tumbuh biji-biji berwarna putih.
Cuma sejak tahun ini, saya beri dia Hand Dish Wash untuk menguji kesensitifan kulit beliau dengan pencuci Shaklee yang diuar-uarkan sebagai pencuci berasaskan sumber semulajadi.Kalau tak cuba, tak tahu la kan?
Yang bestnya, beliau mengatakan tapak tangan dia rasa biasa-biasa je. MAksudnya?
Pencuci pinggan SHaklee tak beri kesan negatif pada tapak tangan dia! Lagipun, ia dikeluarkan tanpa sebarang bauan yakni bahan kimia yang mampu merengsakan kulit kita apetah lagi yang sensitif dengan bahan pencuci!
Tapi, bila diperhatikan lama-lama, rupa-rupanya pencuci ni tak menyebabkan kulit emak dan saya cepat kering. Rasa lembut je tapak tangan macam pakai losyen. Kalau guna pencuci lain, sah-sah tapak tangan jadi kesat dan kering. Ini pengalaman kami sendiri la. Gila happy. :)
Kalau jadi maid pun saya sanggup asalkan ada Hand Dish Wash ni! Sah sah, pinggan mangkuk yang berminyak menjadi bersih tanpa perlu disental dengan kuat dan yang penting tak perlu berdiri lama di sinki... :)
Berminat nak cuba seperti emak saya?



www.bysyiraishak.blogspot.com


You Might Also Like

0 Pengomen

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::