VITAMIN C BOLEH PENGARUHI MOOD? SELESEMA?

9:00 PM


Vitamin C mempunyai beberapa manfaat  termasuk kesan sederhana mengelakkan selesema biasa. Ada penyelidikan terbaru menunjukkan satu lagi kegunaan yang vitamin C pada kesihatan. Dalam kajian ke atas pesakit yang dimasukkan ke hospital terutamanya yang selalu mempunyai tahap vitamin C yang rendah dari biasa, ada peningkatan terhadap perubahan mood selepas pesakit mengambil Vitamin C.

Hubungan antara vitamin C dan mood mungkin macam  pelik kan? Orang yang mempunyai kekurangan Vitamin C akan rasa penat atau stress. Plus, ada beberapa kajian menunjukkan bahawa vitamin C boleh memberi kesan untuk menaikkan mood sesorang. 

Lagi info tentang VITAMIN C ...




Jadi, makanla banyak buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan Vitamin C. Jika kita ada  mengambil makanan tambahan atau supplement atau vitamin tertentu, perlulah tidak melebihi 2,000 miligram Vitamin C sehari. 

Atau penat nak makan buah? Memilih nak makan satur yang mana 1? Jangan lupa Vitamin C ni mudah musnah kesan daripada api masakan, cara masak, cara simpanan, keadaan cuaca, stress, pencemaran udara & air, terlalu lama terdedah pada udara dan sebagainya.

Jum cuba VITAMIN C SHAKLEE ni.. 1 tablet mengandungi 1000mg (repackaging baru) Vitamin C dimana ia sangat mencukupi untuk cover kekurangan vitamin c dalam badan kita.







KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE


  • Untuk kulit : awet muda, kulit kusam, kulit kering,jeragat, tona kulit tak sekata, collagen semulajadi, menyerikan wajah, ekzema, inflamasi,kecutkan jerawat
  • Membaiki simptom pendarahan : gusi berdarah, kulit lebam, luka lambat pulih 
  • Mengekalkan kolestrol sihat
  • Tingkatkan imunisasi badan
  • Baiki masalah imsomnia, stress
  • Memerangi kanser ( merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser)
  • Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
  • Menguatkan struktur gigi dan gusi


TAPI!!

1 batang rokok bole menghapuskan antara 50-100mg Vitamin C!
Pil penahan sakit atau ubat ubatan bole mengurangkan jumlah Vitamin C dalam badan!

So, cukup ke kandungan Vitamin C dalam badan tu?

Kalau ambil buah pun, 1 hidangan bole bekalkan antara 45-60 mg Vitamin C sahaja. Buah yang dah masak mempunyai kandungan Vitamin C yang lebih tinggi berbanding buah muda. Dan buah yang dah dipetik dan terdedah lama pada sinaran cahaya juga bole mengurangkan kandungan Vitamin C.

Jadi, dengan pengambilan VITAMIN C SHAKLEE, kita dapat menampung jumlah kandungan Vitamin C dalam badan yang kurang mencukupi tu.






Whatsapp 014-6342040

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::