IKHTIAR DENGAN PENAWAR PENYAKIT BATU KARANG, BUATKAN PAKCIK BERTAMBAH SIHAT DAN CERGAS

2:44 PM


Batu karang boleh terjadi kepada sesiapa sahaja tanpa mengira jantina.


Selalunya individu antara 20 hingga 40 tahun akan mengalami masalah batu karang jika anda mengabaikan beberapa perkara.

www.bysyiraishak.blogspot.com


PUNCA BATU KARANG


Batu karang boleh terjadi akibat pengambilan diet yang salah dalam kehidupan seharian.

Contohnya, kita mengabaikan makanan sihat dan sering mengambil diet yang tinggi purin seperti organ dalaman haiwan, makanan laut, telur ikan, daging merah, sardin, tuna, lobster, asparagus, kobis bunga, cendawan dan banyak lagi.

Selain itu, jika korang sememangnya pernah dihinggapi batu karang, korang sangat digalakkan untuk mengurangkan pemakanan yang kaya dengan protein apetah lagi yang tinggi purin.

Apabila pemakanan dah dikawal dan mengambil diet yang sihat, pembentukan batu karang dapat dikawal dan mampu mengurangkan keasidan air kencing.

Selain itu, pengambilan air yang mencukupi sangat disarankan untuk mengelakkan diri dari dehidrasi hingga mampu menyebabkan pembentukan batu karang.Apabila akorang kurang minum air, kepekatan bahan bahan urin mampu menyebabkan kristal  batu karang terbentuk di sepanjang saluran kencing.

Saluran ini mengandungi organ penting seperti buah pinggang, ureter, uretra dan pundi kencing. Kesemuanya berfungsi  menapis darah untuk membuang kekotoran yang akan disingkir dari badan.


GEJALA BATU KARANG 


Kadang kadang sakit batu karang ni terjadi tanpa disedari. Cuma, jika terdapat tanda tanda seperti di bawah, cepat cepat buat pemeriksaan lanjut supaya tiada masalah di kemudian hari.


  • Air kencing berdarah
  • Air kencing keruh dan berbau
  • Kencing tidak lawas
  • Loya, muntak dan sesak nafas (kegagalan buah pinggang)
  • Rasa sakit dan sengal di belakang
  • Demam
  • Rasa sakit dari belakang hingga kemaluan
  • Rasa sakit yang tajam pada testikel

CARA TERBAIK UNTUK MENGELAK BATU KARANG TERJADI


Sesiapa yang pernah menghidapi batu karang mempunyai risiko yang tinggi untuk terjadi buat kali ke-2.

Apa yang penting adalah korang minum air dalam jumlah yang mencukupi. Seeloknya mengikut pengiraan 1kg berat badan = 1 liter air.

Di samping itu, pastikan pengambilan makanan yang rendah purin menjadi pilihan untuk memastikan pembentukan batu karang dapat dielakkan.

Salah satu cara alternatif untuk mencegah dan mengawal pembentukan batu karang adalah dengan mencuba Tonik Merah Masam Manis. Banyak kelebihan Tonik Merah ni pada kesihatan termasuk mengawal simptom penyakit kronik dari menjadi teruk.

Tonik merah ni mampu mengawal genetik agar dapat melambatkan proses penuaan sel dan menggalakkan pembentukan mitokondria. Mitokondria ni penting dalam meningkatkan tahap tenaga sel tubuh. Jika Mintokondria gagal untuk menghasilkan tenaga, pelbagai penyakit seperti batu karang akan muncul tau..

Di sinilah kehebatan Tonik Merah di mana ia dapat meningkatkan tahap tenaga dan kekebalan tubuh untuk melawan sebarang penyakit  Ia juga mencegah ketidaktabilan nutrien dalam sel tubuh yang menjadi punca kepada pembentukan batu karang.


TESTIMONI PENYAKIT BATU KARANG YANG BERUSAHA DENGAN VIVIX SHAKLEE

Bawah ni antara testimoni kastemer yang sudah mencuba Vivix untuk penyakit batu karang. Alhamdulillah, iktiar yang berterusan membuatkan gejala batu karang ni dah makin berkurangan dan tak sakit lagi.

bysyiraishak.blogspot.my

Assalammualaikum..Pakndak makan Shaklee tu dah keluar batu karang, banyak juga yang keluar. Sakit juga bila batu karang tu dah keluar, tapi dia dah bertambah sihat.


Ikhtiar itulah paling penting untuk mencegah dan mengawal pembentukan batu karang dari menjadi lebih teruk. Lagipun, kos pembedahan batu karang ni bukannya murah. Boleh mencecah RM 3 ribu hingga RM 10 ribu tau..

Korang sanggup?

Jadi, jaga diet dengan baik dan amalkan gaya hidup sihat. Hanya yang bijak dan sayangkan diri sahaja akan berusaha MENCEGAH SEBELUM MERAWAT.







------------------------------------------------------------------------------

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251****-P


You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::