PESAKIT DIABATES TERKEJUT SELEPAS BELI VIVIX SHAKLEE YANG BAKAL BAGI KESAN NEGATIF BILA....

8:56 PM



Pradiabetes perlu dipandang serius kerana korrang mungkin mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidap diabetes jenis 2 berbanding mereka yang mempunyai paras glukosa darah yang normal.


Kajian menunjukkan bahawa penghidap pradiabetes akan menghidap diabetes jenis 2 pada kadar 10 peratus setiap tahun.




Penghidap pradiabetes juga mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat serangan jantung atau strok kerana paras glukosa darah mereka yang sentiasa tinggi boleh merosakkan saluran-saluran darah besar.

Ini akan mengakibatkan aterosklerosis iaitu pengerasan pada arteri serta menambahkan lagi risiko mendapat pembentukan darah-darah beku.


Ihsan google

Mereka yang menghidap pradiabetes juga selalunya mempunyai tekanan darah tinggi dan lipid (lemak) darah yang tinggi di mana kedua-duanya akan menyumbang ke arah aterosklerosis.

TIPS MENCEGAH DIABETES MENERUSI GAYA HIDUP SIHAT


Jika korang telah didiagnosis menghidap pradiabetes, tidak bermakna korang juga  mesti menghidap diabetes jenis 2.

Kajian mendapati bahawa penurunan berat badan sebanyak 5-10 peratus boleh memperbaiki kebolehan sel-sel badan mengambil glukosa dari darah secara  jadi ia dapat menurunkan paras glukosa darah.


Kehilangan berat badan turut mengurangkan tekanan darah tinggi, meningkatkan kolesterol baik (HDL) dan mengurangkan trigliserida (lemak darah) yang mana ia merupakan keadaan-keadaan yang  terdapat pada mereka yang menghidap pradiabetes.

Pengurusan berat badan yang normal merupakan punca utama untuk membawa paras glukosa darah ke paras normal melibatkan perubahan-perubahan jangka panjang dalam tabiat makan serta aktiviti fizikal:

  •  Mengawasi pengambilan kalori

Amalkan diet sihat dan seimbang terdiri daripada buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin penuh yang mengandungi lemak tepu, kolesterol dan garam yang rendah. Kita digalakkan untuk makan makanan yang mengandungi karbohidrat kompleks dalam jumlah yang rendah contohnya nasi, roti, ubi dan mi.

Mengawal pengambilan karbohidrat keseluruhan akan mengekalkan paras glukosa darah pada paras yang rendah. Makan 3 kali sehari dalam hidangan yang kecil untuk mengelakkan makan berlebihan. 



Elakkan makanan berminyak serta berlemak kerana kedua-duanya mempunyai kandungan kalori yang tinggi. Elakkan makanan dan minuman yang manis kerana ia tidak mempunyai nilai pemakanan dan akan meningkatkan paras glukosa darah  dengan sangat cepat.

Lebihkan pengambilan serat larut dan tidak larut. Serat larut seperti beta-glukan terdapat dalam oat, legum (kacang pea dan lentil) dan barli, manakala serat tidak larut pula terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.

  •  Banyakkan bergerak dan aktiviti fizikal

Bersenam dengan kerap akan menggunakan glukosa untuk mendapatkan tenaga dan menjadikan sel-sel lebih peka terhadap insulin. Aktiviti fizikal akan turut membina jisim otot. Ini penting kerana kebanyakan glukosa dalam darah akan diserap oleh otot-otot serta dibakar sebagai tenaga.



Lakukan senaman aerobik pada intensiti sederhana sekurang-kurangnya selama 30 minit serta sekurang-kurangnya 3-4 kali seminggu atau lebih baik lagi, pada setiap hari terutama sekali jika kita mempunyai berat badan berlebihan. Berjalan pantas, berbasikal dan berenang merupakan senaman-senaman aerobik yang ideal.

Jika dibenarkan oleh doktor, kita boleh juga melakukan senaman yang lebih berat seperti berjoging atau berlari.Kekal aktif dan banyakkan berjalan. Elakkan eskalator atau lif dan banyakkan penggunaan tangga. Berjalan kaki jika kita tidak memandu dan letakkan kenderaan sejauh yang boleh.

  • Serat Larut: Kebaikan Dua Kali Ganda Bagi Mereka yang Menghidap Pradiabetes

Serat larut, contohnya beta glukan yang boleh di dapati dalam makanan seperti oat, barli dan bijirin sarapan penuh, mungkin akan memanfaatkan mereka yang menghidap diabetes kerana ia membantu:


Ihsan Google

* Mengawal paras glukosa darah dengan melambatkan pengosongan gastrik (perut), sekaligus memperlahankan penyerapan glukosa ke dalam aliran darah. Ini mengurangkan kenaikan glukosa darah selepas makan

* Menurunkan paras kolesterol dengan memerangkap asid hempedu yang mengandungi kolesterol dan kolesterol dalam makanan di dalam saluran pencernaan, lalu menghapuskan mereka dari sistem badan. Ini bermakna badan akan menyerap kolesterol yang lebih sedikit.


(Credit : Dr. Liew Yin Mei - Pakar Perunding Perubatan, Yayasan Jantung Malaysia.)

CARA VIVIX MENGAWAL PENYAKIT DIABETES ATAU KENCING MANIS


Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix merupakan sejenis polifenol semulajadi yang wujud di dalam anggur muscadine.  Terdapat kajian saintifik telah menunjukkan resveratrol ni mampu membantu melawan proses penuaan dari segenap sel.

Saya ada terbaik dalam blog MAriaFirdaus , beliau menyatakan bahawa Resveratrol membantu pesakit kencing manis  melalui dua cara iaitu  :

  •  Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin

Rintangan insulin merupakan salah satu  faktor penyumbang utama kepada kencing manis. 

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, ia akan menyebabkan tubuh mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal paras glukosa dalam darah. 

Dan apabila pankreas tidak lagi mampu menghasilkan insulin, maka kencing manis akan terjadi.

Resveratrol ni pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin. 

Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh menyekat kencing manis dengan baik.


  •  Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita

Untuk mencegah atau menyembuhkan kencing manis, satu enzim yang dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.



TESTIMONI PENGGUNA VIVIX YANG MENHIDAP KENCING MANIS

Selain tip mencegah kencing manis seperti di atas, Vivix antara supplement terbaik untuk membantu mengawal paras glukosa dalam darah bagi setiap pesakit kencing manis.

Vivix Shaklee sememangnya memberi kesan negatif jika korang tak grab cepat cepat Vivix ni sementara tengah promosi twinpack pada bula Februari tauu. BAnyak dah testimoni yang positif apabila mengamalkan Vivix terus rasa terkejut dengan perubahan yang ada pada badan.

Antara testimoni pengguna Vivix untuk mengawal kencing manis adalah :

Bacaan gula 29 dan tak pernah turun pun. TApi bila amalkan Vivix, gula turun jadi 11 dan jadi lebih bertenaga 
MAk kene cucuk insulin disebabkan paras gula tak menurun walaupun dah makan ubat. Bila start amalkan Vivix, nombor insulin mak dan menurun jadi 6 dan dah amalkan 10 botol Vivix

MAk dah umur 64 tahun dan paras gula sentiasa berbelas belas selama 11 tahun. Sejak amalkan vivix setiap hari, bacaan gula mak dah menurun.

Ayah tak dapat berjalan disebabkan bacaan gula dia sangat tinggi. LEpas dah konsisten Vivix, ayah dah boleh jalan macam biasa dan jadi cergas nak buat kerja

Walaupun testimoni Vivix menunjukkan perubahan pada paras gula pesakit kencing manis, jangan lupa amalkan pemakanan sihat dan gaya hidup aktif.

Vivix hanya supplement untuk mengawal paras gula dalam darah sahaja, bukan mengubati penyakit kencing manis tauu...




---------------------------------------------------------------------------

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 
 Syira Ishak 
 014 634 2040 
Projek Calla Donita

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::