SET KOLESTEROL TINGGI SHAKLEE

1:17 PM


Isu kolesterol tinggi ni memang menakutkan.

Dulu mak saya pun ada kes kolesterol tinggi dalam darah.

Bila dah jumpa doktor, apa lagi, memang dia takut juga lah. Nak makan pun rasa seram je. Sebabnya kalau kolesterol tinggi dalam darah ni boleh menyebabkan sakit jantung dan strok!

Nampak macam bahaya je kolesterol ni. Tapi sebenarnya kolesterol juga penting untuk tubuh badan kita. Kolesterol baik amat diperlukan untuk membina membran sel, untuk metabolisme vitamin larut lemak seperti Vitamin A, D,E, dan K.

Walaupun begitu, mengambil sumber makanan yang sihat dan seimbang amat penting supaya kita dapat elakkan diri daripada masalah kolesterol tinggi dalam darah.

Asalkan kolesterol tu tak melebihi 5mg/dL. Itu kira dah nice sangat. MAcam mak dulu, paras kolesterol dia dalam 8mg-11mg/dL kalau tak silap.

SET KOLESTEROL TINGGI SHAKLEE
Antara set cadangan untuk mengatasi masalah kolesterol tinggi adalah :


B Complex : Vitamin B3 iaitu Niacin membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah

Garlic Complex : Garlic merendahkan kadar kolesterol dan tekanan darah

Omega Guard : EPA dan DHA menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL.

Vitamin C Sustaine Released : vitamn C menurunkan kadar kolesterol dan menguatkan dinding arteri.

Lecithin :  Lecithin akan mengimulsikan kolesterol dan lemak. Lecithin juga akan mengekalkan kolesterol dan lemak dalam darah dalam bentuk cecair supaya ia tak melekat di dinding salur darah.

Vivix : Vivix kaya dengan resveratrol dan polifenol. Dua bahan ni adalah antioksidan dan anti radang yang sangat bagus. Jadi, dengan pengambilan vivix ni, kita bantu salur darah dengan antioksidan dan sekaligus membantu memelihara salur darah dari pemyempitan lemak.





---------------------------------------------------------------

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Whatsapp / SMS :
 Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 
Syira Ishak 
014 634 2040 

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::