CARA ALTERNATIF MERENCATKAN SEL KANSER DARAH DARI BERKEMBANG DENGAN KOS MURAH DAN BERBALOI

12:30 AM


Kanser darah merupakan penyakit kanser yang memberi kesan kepada darah, sumsum tulang dan sistem limfa. Sedikit sebanyak ia akan menjejaskan pengeluaran dan fungsi sel-sel darah.


Kenapa?



Kebanyakan kanser ini bermula dalam sum-sum tulang di mana darah dihasilkan. Sel stem dalam sumsum tulang yang matang dan berkembang menjadi tiga jenis sel darah seperti sel-sel darah merah, sel darah putih atau platelet.


Dalam kebanyakan kanser darah, proses perkembangan sel darah yang normal akan diganggu oleh perkembangan abnormal sel darah yang tidak terkawal.

Sel-sel darah yang tidak normal atau sel-sel kanser akan mencegah darah daripada melaksanakan pelbagai fungsi seperti seperti melawan sebarang jangkitan atau menghalang pendarahan yang serius.


Terdapat tiga kumpulan utama kanser darah iaitu leukemia, limfoma dan myeloma. 

3 JENIS KANSER DARAH YANG UTAMA


  • Leukemia :  sejenis kanser dijumpai di dalam darah dan sum-sum tulang. Ia terjadi disebabkan oleh pengeluaran pesat sel-sel darah putih yang tidak normal. Bilangan sel darah putih yang tidak normal agak tinggi hingga tidak dapat melawan jangkitan, dan seterusnya menjejaskan keupayaan sum-sum tulang untuk menghasilkan sel-sel darah merah dan platelet.

  • Lymphoma : adalah sejenis kanser darah yang memberi kesan kepada sistem limfa, yang membuang cecair berlebihan dari badan dan menghasilkan sel-sel imun. Limfosit adalah jenis sel darah putih yang melawan jangkitan. limfosit yang tidak normal menjadi sel limfoma yang membahagi dan terkumpul dalam nodus limfa dan tisu-tisu lain. Dari masa ke masa, sel-sel kanser ini mampu menjejaskan sistem imun anda.

  • Myeloma : adalah kanser sel plasma. Sel-sel plasma ini merupakan sel-sel darah putih ymampu melawan jangkitan dalam badan anda. Sel-sel myeloma ini akan  menghalang pengeluaran normal antibodi, melemahkan sistem imun badan  dan mudah terdedah kepada jangkitan.

GEJALA KANSER DARAH YANG BIASA TERJADI


Kanser darah mempunyai pelbagai jenis dan ia juga mempunyai gejala yang berbeza pada setiap orang.

Antara gejala yang biasa dikaitkan dengan kanser darah adalahmengalami keletihan yang teruk, berpeluh pada waktu malam atau demam, mempunyai kesan lebam atau pendarahan, mengalami jangkitan penyakit tertentu yang susah nak diubati, kehilangan berat badan secara tiba tiba ataupun terdapat ketulan pada bahagian leher dan sakit tulang belakang.




Sebenarnya agak sukar nak mengenal pasti gejala yang biasa dikaitkan dengan kanser darah. Cuma jika anda mempunyai gejala gejala seperti di atas, cepat cepat mendapatkan nasihat dan rawatan dari pakar perubatan agar sebarang kanser ni boleh dicegah secepat mungkin.


Hanya ujian darah sahaja yang dapat mengenalpasti sebenar benarnya samada anda berkemungkinan menghidap kanser darah atau sebaliknya. Selepas itu, ujian demi ujian akan dilaksanakan untuk menentukan kanser darah jenis mana yang anda hadapi.


CARA MERAWAT KANSER DARAH : MASIHKAH ADA PELUANG?


Jenis rawatan yang dilakukan pada bakal pesakit kanser darah bergantung kepada jenis kanser darah yang telah didiagnos pada mereka.
Rawatan yang paling biasa untuk pesakit kanser darah akan melibatkan beberapa jenis kemoterapi.

Jika anda mempunyai kanser darah yang berkembang secara perlahan lahan, doktor akan memberi pendekatan ' tunggu dan lihat' di mana mereka akan melakukan pemeriksaan dan memantau keadaan penghidap kanser darah dari masa ke semasa.



Walaupun cara ' tunggu dan lihat' ni mampu menangguhkan rawatan kepada penghidap kanser darah, ia akan menimbulkan rasa cuak dan bimbang terhadap penyakit yang dialami.

JAdi, apa yang anda boleh buat sementara menunggu dan lihat?

CARA ALTERNATIF MERENCATKAN SEL KANSER DARAH DARI BERKEMBANG


Apabila seseorang itu diserang kanser, sel-sel kanser akan membesar dan merebak dengan cepat. Apabila sel-sel ini merebak dengan cepat maka sel-sel normal akan terjejas dan rosak. Maka sel-sel ini tidak dapat berfungsi berfungsi dengan baik.

Sebelumnya ianya makin serius, anda harus ambil langkah yang cepat untuk mengawal sel kanser yang rosak mencacatkan sel kanser yang masih normal.
bysyiraishak.blogspot.my


Vivix merupakan sirap merah pekat yang mempunyai khasiat yang sangat tinggi dalam membantu memulihkan sel-sel yang rosak akibat serangan kanser. Ia mengandungi resveratrol yang mampu bertindak dalam memperbaiki DNA dalam tubuh badan. Oleh itu Vivix membantu dalam  pembentukan semula sel-sel yang telah rosak akibat kanser.

Selain pembentukan semula sel rosak kepada sel sihat, Vivix juga mampu merawat luka dan tisu yang rosak akibat dari pembedahan, kimoterapi, radioterapi dan sebagainya yang dijalankan oleh penghidap kanser darah. Ia juga mampu memberi tenaga tambahan dan menguatkan sistem pertahanan badan pada penghidap kanser darah selepas menjalani sesi rawatan yang memenatkan dan menyakitkan badan.

 
bysyiraishak.blogspot.my




Walaupun Vivix dikatakan mampu merencatkan sel kanser, anda juga hendaklah menjaga pemakanan dan mengamalkan gaya hidup sihat dalam menjalani kehidupan seharian.

Dapatkan juga nasihatan dari pakar perubatan mengenai diet dan rawatan yang sesuai untuk mencegah kanser darah dari menjadi lebih serius.

Yang penting, keep positive! Lawan kanser dengan semangat  positif!



------------------------------------------------------------------------------

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Whatsapp / SMS : 
 Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 




bysyiraishak.blogspot.my










Sumber :
http://www.nona.my/cantik/kesihatan-pemakanan/petaka-kanser-darah-1.289050
http://nci.moh.gov.my/index.php/ms/info-sihat/223-diet-dan-penyakit-kanser
http://www.care.upm.edu.my/sp/page/2708/leukemiakanserpadakanakkanak
https://www.lls.org/
http://www.cancercenter.com/leukemia/types/
https://www.leukaemia.org.nz/
http://www.leukaemia.org.au/blood-cancers 
http://www.leukaemia.org.au/blood-cancers/treatments/treatments























You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::