TIPS KURUSKAN BADAN SEBANYAK 8 KG DALAM MASA SEBULAN HINGGA TERPAKSA BELI SELUAR BARU!

6:34 PM

Isu berat badan naik mendadak memang buat sesiapa sahaja akan rasa tak tenteram. Ada sesetengah wanita memiliki  metabolisme tinggi mungkin tiada masalah untuk cepat kurus. 

Tetapi, ada juga yang susah untuk kurus akibat metabolisme yang rendah dan kurang aktif.

bysyiraishak.blogspot.my


Masalah berat badan makin menjadi jadi sekiranya kita tak jaga pemakanan dan mengamalkan aktiviti fizikal dengan konsisten.  Nak diikutkan banyak makanan yang sedap kat Malaysia ni. Cuma, bila nafsu tu tak dikawal dengan baik, kita lupa nak mengira kalori yang sudah diambil. Betul kan? Bila dah terlebih kalori, itu yang membuatkan badan cepat je naik bagai di pam pam.

OMEGA UNTUK KURUSKAN BADAN?

Produk Shaklee seperti Omega Guard mampu membantu dalam pengurusan berat badan tau. Omega Guard ini dapat meningkatkan hormon leptin. Hormon leptin ni merupakan sejenis protein yang berada dalam sel lemak dan memasuki salur darah untuk menuju ke bahagian otak.


Leptin akan memberitahu otak untuk mengurangkan selera makan supaya anda boleh mengawal pemakanan tanpa menyebabkan berat badan mudah naik.

Sekiranya hormon leptin dalam badan anda tinggi, anda akan mudah rasa kenyang dan akan mula untuk tidak makan dengan banyak. Tapi, masalah akan terjadi bila  hormon leptin rendah, ia akan mempengaruhi anda untuk berasa cepat lapar dan makan tanpa had.

Jadi, bila anda sudah ambil Omega Guard yang mampu meningkatkan hormon leptin, rasa lapar tu akan mudah terkawal hingga tidak akan menyebabkan anda untuk makan secara berlebihan. Oleh itu, ia akan membantu anda untuk cepat rasa kenyang dan sekaligus membantu untuk menguruskan badan.

Selain itu, hormon leptin juga :


  • Dapat meningkatkan metabolisme anda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid dapat mengawal metabolisme badan) 
  • Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga berpanjangan

 

3 CARA MUDAH OMEGA MEMBANTU UNTUK BUAT BADAN KURUS

bysyiraishak.blogspot.my
  • Omega 3 dapat membantu untuk mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam dalam badan.
  • Pengambilan Omega 3 jika disertai dengan aktiviti fizikal akan membantu untuk proses pembakaran lemak dengan lebih cepat.
  • Pengambilan Omega 3 dapat membantu dalam menghalang hormon cortisole untuk menyimpan lemak di dalam badan.

 TESTIMONI OMEGA GUARD UNTUK KURUS

Di bawah ni terdapat testimoni Puan ZA yang mengamalkan Omega Guard Shaklee untuk menjaga kesihatan secara keseluruhan. Tanpa disangka sangka, beliau dapat menguruskan badan sebanyak 8kg dalam masa sebulan tau.. Ramai yang sedar akan perubahan berat badan beliau tu hinggakan banyak seluar beliau tidak muat untuk dipakai lagi. Terpaksa la beli seluar baru disebabkan Omega Guard yang yang terlebih berkesan.


 bysyiraishak.blogspot.my

Testimoni kedua pula dari Puan Nur Farzana yang mampu menurunkan berat sebanyak 1.5 kg dalam masa smeingu sahaja sejak amalkan Omega bersama Alfafa. Bukan sennag nak menurunkan berat badan semudah ini, betul tak?

bysyiraishak.blogspot.my

 Testimoni di bawah pula dari customer yang mampu  menurunkan berat badna sebaanyak 7 kg. tapi, paling best apabila beliau juga dapat menambahkan susu badan dan kulit makin cantik apabila amalkan Omega bersama sama dengan ESP dan Alfafa. terlajak cantik tuuu!



 Walaupun Omega Guard membantu untuk mengurskan badan anda, ia bukanlah satu satunya faktor untuk mendapatkan berat badan idaman. Anda juga haruslah menjaga pemakanan yang diambil sehari hari, menjalani aktiviti fizikal secara konsisten, kurangkan mengambil makanan dan minuman manis serta berhati hati dengan setiap kalori yang ada pada makanan.

Jika 4 cara ni ada ikuti disamping mengamalkan Omega Guard Shaklee, insyallah proses penurunan berat badan akan menjadi lebih lancar lagi!



bysyiraishak.blogspot.my


You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::