HANYA 3 TAHUN SAHAJA, MASALAH RESDUNG DAN JERAWAT HAMPIR TIADA!

1:01 PM

Orang orang tua selalu kaitakan resdung dengan makanan.

 
Resdung ni salah satu penyakit genetik juga maksudnya boleh diwarisi dari ibu bapa yang ada masalah yang sama.

Resdung atau rhinosinusitus bermaksud radang pada mukosa didalam rongga rongga hidung dan sinus. Selalunya individu yang ada resdung ini disebabkan oleh alahan atau jangkitan kuman. Terdapat beberapa jenis masalah resdung dan bergantung kepada puncanya.


Contohnya resdung alahan terjadi disebabkan alahan kepada hama, makanan laut, belacan, bulu binantang peliharaan atau debunga. Manakala resdung jangkitan kuman pula disebabkan jangkitan virus, bakteria atau kulat.


Tapi, yang femesnya resdung terjadi akibat jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga sekelilingnya yang di panggil sinus.


TANDA TANDA RESDUNG



  • Hidung tersumbat
  • Lendir daripada hidung dan tekak
  • Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata
  • Sakit tekak berpanjangan dan berulang ulang
  • Demam atau rasa tak sedap badam yang berpanjangan
  • Alahan hidung seperti bersin, gatal hidung etc

KOMPLIKASI RESDUNG

  • Jangkitan nanah di sekeliling mata
  • Jangkitan otak (meningitis)
  • Sakit tekak yang kronik
  • Jangkitan tulang muka
  • Memburukkan keadaan lelah
  • Berdengkur yang kronik
  • Jangkitan telinga dan tonsil
  • Alahan hidung
  • Selesema biasa yang melarat

CARA MENCEGAH RESDUNG SEBELUM JADI TERUK

Nak cegah resdung sangat sennag. Amalkan Set Resdung SHaklee ni. HAsilnya? Lihat testimoni.
www.bysyiraishak.blogspot.com


Alfafa Complex
  • Mengurangkan tahap keradangan resdung
  • Kaya dengan klorofil. Dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergik, gegata & resdung
  • Penghidap SLE tak digalakkan mengambil alfafa sebagai supplement harian
Vitamin C
  • Antioksida yang dapat meningkatkan antibodi dan tahap imunisasi badan
  • Bantu mempercepatkan proses penyembuhan tisu
  • Memastikan proses pemuliharaan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan sempurna
B Complex
  • B6 dalam B Complex penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan bantu menghasilkan antibodi badan
  • Sebagai anti-stress yang mampu menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi untuk mengurangka kesakitan di bahagian muka
  • Bantu dalam membina protein dalam tubuh

TESTIMONI PENGHIDAP RESDUNG

Pengalaman cik puan ni bila berhadapan dengan kes resdung.Dalam 3 tahun jugaklah cik puan ni konsisten dengan Set Cantik yang ada Alfafa, ESP & Vitamin C untuk kes resdung serta nak hapuskan jerawat. 

Bila dah selalu konsisten dengan 3 vitamin ni serta vitamin lain, kes resdung beliau pun hilang tauuu.


www.bysyiraishak.blogspot.com



'Gambar sebelum 2012 tu, mimpi ngeri bagi saya. Muka jadi camni disebabkan kedegilan saya mencuba pelbagai produk muka dipasaran.Dan juga saya mengalami masalah resdung berserta alergik makanan laut. 

Start 2013, consume shaklee untuk berpantang dan milkbooster.Alhamdulillah, banyak perubahan yang sy nampak terutamanya bahagian kulit wajah. So, sy continue je makan shaklee sampai skrg. Saya takut nak cuba produk lain, shaklee je yang buatkan saya yakin!'

Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Kanak kanak boleh mendapat jangkitan sellulitis dan mata kemerah merahan yang boleh menyebabkan kebutaan.


Jika masalah resdung kian kronik, bersiap sedia untuk menghadapi kanser hidung mahupun komplikasi otak!


Whatsapp / SMS : 

Founder of Calla Donita : SSM 00251**** 

Syira Ishak 014 634 2040 

Projek Calla Donita





You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::