4 TIPS NAK MENINGKATKAN KESUBURAN UNTUK CEPAT HAMIL SUPAYA TAK DIKATA MANDUL.

6:17 PM

Semua orang yang sudah berkahwin impikan zuriat untuk melengkapkan satu keluarga yang bahagia. Tengok keluarga lain yang lengkap dengan kehadiran zuriat yang comel comel dan bijak, siapa yang tak rasa teruja kan?

Cuma..

Bila hasrat mulai tak tercapai, mulalah banyak persoalan yang sering menghantui diri dan pasangan. 

Macam saya sendiri, saya cuba berfikiran positif, cuba jaga pemakanan dan elakkan stress. Ya, kami suami isteri belum dikurniakan zuriat setelah 2 tahun 2 bulan berkahwin.

So..saya faham sangat emosi pasangan yang belum ada anak ni. 

Siapa tak stress jika asyik ditanya, ' Belum ada anak lagi ke?' Anak si polan dan si polan dah nak masuk 2 orang dah'... Apa yang anda akan jawap?

Kalau saya sendiri, saya akan jawab itu rahsia allah dan insyallah allah akan beri bila bila masa yang dia mahu. Betul kan? Sekuat mana kita berusaha tapi jika Allah belum nak izinkan, apa daya kita?

Doa..doa.. dan usaha je.

Jadi.. apa usaha anda untuk meningkatkan tahap kesuburan dalam mendapatkan zuriat?


www.bysyiraishak.blogspot.com

4 CARA UNTUK TINGKATKAN TAHAP KESUBURAN SUPAYA DAPAT MENGANDUNG


● Check waktu subur 


Secara kasarnya, waktu subur wanita ni sangat sangat berguna untuk memudahkan hamil. Sebaik baiknya, anda dan pasangan kena bagi sepenuh perhatian untuk melakukan hubungan seks semasa hari subur si isteri. 

Credit : Google


Kalau kitaran haid si isteri adalah normal iaitu 28 hari, tempoh subur si isteri adalah antara hari ke-10 hingga hari ke-17.
Saya pula lebih serasi menggunakan apps yang didownload dari Apps Store untuk mengira waktu subur. Dan dari apps inilah saya tahu bila waktu haid dan waktu subur secara konsisten. 


Orang orang tua pernah cadangkan jika nak hamil cepat kena makan makanan tertentu untuk memudahkan cepat hamil. Ada yang makan ginseng, delima, kekacang dan coklat serta lain lain makanan untuk kesuburan.

Anda pula macam mana?

Pernah saya terbaca pengambilan makanan yang kaya zat besi seperti tiram bagus untuk meningkatkan kesuburan. Tiram ni mampu merangsang testosteron dan air mani tauu..tapi, takkan nak makan setiap hari atau setiap minggu? Muak tau..

So..alternatifnya, anda boleh ambil sekurang-kurangnya 9 mg zat besi sehari atau tonik merah kerana kedua dua bahan ni membantu mengekalkan sistem reproduktif dengan lebih baik lagi.
Credit to Google : Makanan untuk meningkatkan kesuburan

Tapi.. saya lebih galakkan ambil tonik merah sahaja kerana pengambilan zat besi yang berlebihan tidak semestinya mampu meningkatkan tahap kesuburan tau..apa sahaja bahan mineral yang diambil berlebihan sangat tidak bagus pada kesihatan dan untuk meningkatkan tahap kesuburan anda dan pasangan.

Lagipun, adakah anda boleh mengagak berapa banyak makanan yang kaya zat besi telah anda ambil dalam sehari?

● Faktor umur yang muda


Faktor umur dan kekerapan melakukan hubungan seks sangat mempengaruhi kesuburan tau.. kalau umur anda bawah 35 tahun dan melakukan hubungan seks 3 kali seminggu tapi tidak hamil selepas setahun, anda dan pasangan boleh merujuk kepada pakar kesuburan. Kat sana nanti, pakar kesuburan akan memberi tips dan nasihat serta ujian kesuburan untuk mengetahui status kesuburan anda.

Seeloknya cubalah untuk merancang kehamilan sebelum umur 35 tahun kerana umur yang semakin meningkat akan mengurangkan peluang untuk mendapatkan anak.

● Gaya hidup yang sihat


Take note tau yang ini. Merokok, pengambilan ubat ubatan seperti steroid dan berat badan yang berlebihan  sangat mempengaruhi kesuburan. 

So..jika anda dan pasangan bercita cita mahupun zuriat, elakkan atau kurangkanlah merokok kerana kandungan nikotin pada rokok tu mengganggu kesihatan sperma.
Ada penyakit tertentu dan terpaksa ambil ubat steroid? 

Try untuk berbincang dengan doktor untuk mengurangakan pengambilan ubat sintetik. Sebab tu saya cadangkan tonik merah je. Tonik merah juga membantu mengurangkan keinginan untuk merokok tau. Kenapa? Nanti saya cerita pada entry lain..

CARA UNTUK IKHTIAR CEPAT HAMIL DENGAN VIVIX SHAKLEE

Kenapa tadi saya cadangkan Vivix untuk anda yang ingin meningkatkan kesuburan? Jom baca testimoni ni  yang merupakan salah seorang pengguna Shaklee dan lama menunggu zuriat....


www.bysyiraishak.blogspot.com
Ikhtiar Puan Nana selama 3 tahun untuk mendapatkan zuriat dengan mengambil Vivix secara konsisten untuk memperbaiki sel tubuh supaya badan sihat, rahim sihat dan memudahkan untuk hamil. Vivix ni bertindak untuk memperbaiki sel dan DNA badan. Bila kita sihat, organ badan pun sihat. So, peluang untuk hamil sangat tinggi.


Bagaimana Vivix Shaklee Membantu Untuk Meningkatkan Kesuburan ? Resveratrol iaitu sebatian antipenuaan, anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan sumber lain. Umumnya, penurunan tahap kesuburan wanita bermula pada awal 30-an wanita. Ketidaksuburan berlaku dan dipercepatkan dengan kehadiran kerosakan oksidatif. Semakin tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah kerosakan akibat pengoksidaan atau “Oxidative Damage”. Oleh itu,resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan,melindungisel-sel telur tidak matang atau oosit supaya ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk terus hidup, membersar dan akhirnya berjaya disenyawakan.Tahun kesuburan juga berpotensi dilanjutkan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU UNTUK MENINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI?

Resveratrol ni ialah sebatian antipenuaan dan anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan dari sumber sumber lain. 

Secara umumnya, penurunan tahap kesuburan wnaita bermula pada awal 30-an tau. Jadi, ketidaksuburan berlaku disebabkan kehadiran krosakan oksidatif pada sel. Dan ini menyebabkan semakin tinggi antioksidan, semakin berkurang kerosakan akibat pengoksidaan atau ' Oxidative Damage'.

So.. apa kaitan Vivix dengan kesuburan?

Resveratrol dalam Vivix mempunyai peranan dalam memelihara tahap kesuburan wanita mahupun lelaki, melindungi sel sel telur yang tidak matang supaya mempunyai peluang yang tinggi untuk hidup, membesar dan lastly berjaya disenyawakan untuk menjadi benih. Jadi, potensi untuk subur dan hamil juga sangat tinggi jika sel sel dalam badan tidak rosak.  

Credit : Safiyhealthy

Kesimpulannya, Vivix snagat membantu untuk meningkatkan tahap kesihatan wanita dengan memanjangkan jangka hayat telur, meningkatkan kualiti benih telur, dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Dan ia lagi murah berbanding percubaan untuk mengamalkan rawatan IVF, IUI dan lain lain rawatan.

Dan, jangan lupa Vivix ni cuma ikhtiar sahaja. Hanya Allah yang menentukan rezeki zuriat tersebut cepat atau lambat.

Jom usaha! :)


------------------------------------------------------------ 

Pertanyaan dan konsultasi terbaik, boleh whatsapp ke :

www.bysyiraishak.blogspot.com
Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Bagaimana Vivix Shaklee Membantu Untuk Meningkatkan Kesuburan ? Resveratrol iaitu sebatian antipenuaan, anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan sumber lain. Umumnya, penurunan tahap kesuburan wanita bermula pada awal 30-an wanita. Ketidaksuburan berlaku dan dipercepatkan dengan kehadiran kerosakan oksidatif. Semakin tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah kerosakan akibat pengoksidaan atau “Oxidative Damage”. Oleh itu,resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan,melindungisel-sel telur tidak matang atau oosit supaya ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk terus hidup, membersar dan akhirnya berjaya disenyawakan.Tahun kesuburan juga berpotensi dilanjutkan.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

You Might Also Like

2 Pengomen

  1. In sha Allah ada rezeki pasti Allah akan bagi. Yang penting usaha dan berdoa agar dimudahkan segalanya.

    ReplyDelete
  2. in sya Allah...kita doa dan usaha...leave the rest pada Allah.. :)

    ReplyDelete

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::