INFUSED WATER DETOKS YANG PALING BEST!

9:30 PM


Infused water..detoks..infused water..detoks..apa kaitan infused water dan detoks?

Kenapa kita perlu detoks dengan infused water?

Apa tu 'Infused Water'?


Infused water ni campuran air putih bersama buah-buahan atau herba, dan dibiarkan selama beberapa jam sebelum dinikmati. At least, nikmati infused water dalam tempoh 48 jam. Alaa..biarkan dalam 2 3 jam tu dah kira okey sebenarnya. Fresh gituu...

Infused water ni bertujuan untuk membantu detoksifikasi atau penyingkiran toksin, tenaga dan penghidratan. Yang penting, minuman ni dapat melancarkan sistem dalaman badan kita.





Sebenarnya infused ni bagus untuk menggalakkann kita minum air putih dengan banyak. So, bila buah buahan dan herba bercampur, itu buatkan air putih kita ada la sedikit perasa untuk menambahkan lagi kesegaran air tu. 

Regim meminum air putih dengan banyak ( bergantung pada berat badan),dapat menyumbang kepada kelancaran fungsi dalaman badan. Apabila sistem dalaman berfungsi dengan baik, amalan senaman yang konsisten, pemakanan seimbang serta detoks, ia akan membantu untuk kita kurus atau dalam erti kata lain dapat turunkan berat badan :)




Ada beberapa jenis infused water yag mudah disediakan bila-bila masa dan dimana sahaja. Tapi ada yang leceh nak cari so kita buat je yang simple-simple. Ikut la selera sendiri.










Walaupun infused water ni bagus untuk detoks, kita still digalakkan untuk bersenam dan mengamalkan pemakanan yang seimbang.

Jadi, jika korang ada masalah kesihatan atau nak cantik, perkara pertama yang patut dibuat adalah DETOKS!

Bila toksin dah dinyahkan, barulah segala nutrien dapat diserap dengan efisien..dari situlah badan akan melakukan proses-proses tertentu dengan lancar!




:::

:::

:::

:::

:::

:::

:::





'THE GREATEST WEALTH IS HEALTH'


Berminat untuk detoks? Whatsapp sya 014-6342040 :)

Konsultasi eksklusif buat customer sya yang eksklusif..



You Might Also Like

1 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::