7 KRITERIA PENTING DALAM MEMILIH SOYA PROTEIN BERKUALITI

2:18 PM


Banyak soya kat pasaran sekarang ni, berlambak. Pilih je mana berkenan di hati, tengok packaging yang cantik, branding name yang gah, dah try sekali yang sedap konfem akan setia hingga akhir hayat. :) ewahh





Jadi, apa beza soya biasa dengan soya Shaklee ni? Sebab Shaklee pun ada mengeluarkan soya protein yang bestseller tu.


esp shaklee
ESP soya shaklee yang bermutu tinggi



Dah nama pun soya, mestilah sama je kan? Takkanlah ada beza sangat...

Betul kan tanggapan macam tu?

Pernah terfikir tak mengenai kandungan soya protein dan sejauhmana ianya berkualiti?

Jadi, sebagai pengguna bijak ditambah pula dengan maklumat tanpa sempadan, kita perlu tahu setiap kandungan soya yang diambil, berkualiti dan berbaloi dengan kesihatan kita.


Jum checklist!


7 KRITERIA MEMILIH SOYA PROTEIN YANG BERKUALITI


soya protein yang berkualiti

Credit

  • Kacang soya mesti tumbuh membesar secara organik Terdapat Kajian menunjukkan penananam secara kimia (bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian tersebut sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates. Jadi, sangat penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan di sepanjang proses pembesaran soybeans ni.
  • Soybean tu mestilah Non-GMO ( tak dihasilkan secaragenetic) Kenapa soy protein mestilah non genetik engineered?Secara umumya ini kerana soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah untuk dihasilkan ( lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natura). Kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, seorang saintis daripada Brazil menekankan yang berdasarkan kajian tersebut, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan.
  • Soy Protin tu mestilahmengandungi 9 asid amino perlu Badan memerlukan kesemua 9 asid amino ni untuk menghasilkan hormon,jus penghadaman,antibodi, dan enzyme. Jika salah satu keperluan asid amino ni  hilang, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped.
  • Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alkohol Selain haram, jika soyflakes dicuci dgn alcohol, ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone up to 88%. Sedanglan isoflavone itu diperlukan untuk mengurangkan risiko kanser paru-paru,etc. Isoflavones juga bermanfaat dalam penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang.
  • Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan Soya yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. Sedangkan kalau kekurangan bahan-bahan  ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature and restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.
  • Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan Asid amino sangat sensitif dengan suhu yang panas. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result.
  • Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur Kalsium. Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yang demikian, unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soya protein itu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tersebut.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protein tidak menambah cukup kalsium di dalam soya.

Dan ............... ESP memenuhi kriteria di atas! Sebab tu, bila ada yang kata ' alaaa.. dah namapun soya esp tu kan, sama je la minum soya yang lain pun'! 

'Elehhh..baiik minum soya murah jeee. sama je kan fungsinya tetap untuk kulit..'

Yess... korang salah!

Bila ada je perkara yang terlintas mengenai soya, better korang baca betul betul 7 kriteria penting untuk memilih soya yang baik dan bagus!:)

So, dari situlah, kita akan buat pilihan terbaik untuk kesihatan dan kecantikan.


kelebihan esp shaklee

Promo Oktober dengan ESP Shaklee Beli 6 percuma 1


Sempena Promosi Oktober, ESP ni korang dapat beli dengan harga murah berganda-ganda. Dahla ESP ni bagus untuk kecantikan kulit, banyak testimoni kulit cantik menunjukkan keberkesan ESP pada kulit kita!

Yang bestnya, ESP ni mengandungi beberapa set mengikut keperluan kesihatan kita. Ini hanya cadangan sahaja. Sebab  jika Set Kombo ESP ni bergabung, kesannya pada kesihatan agak memberangsangkan.

Cara nak ambil ESP ni pun mudah. Banyak resipi ESP yang korang boleh cuba mengikut selera tekak masing-masing. So, tiada alasan untuk mendapatkan keperluan protein dan kalsium yang mencukupi dari ESP ni.

Harga retail : RM 150 tau...

Tapi untuk bulan ni, ianya berbeza!

Dahla murah,khasiat pun banyak ;)


Berminat nak cuba sempena Promo Oktober? Whatsapp sya 014-6342040 :)

Konsultasi eksklusif buat customer sya yang eksklusif..



-----------------------------------------------------------------------------------

 Like page Jom Sihat Jom  di Facebook untuk dapatkan tips & info terkini :

Atau boleh jengah untuk pertanyaan / order :



Klik!

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::