KEISTIMEWAAN DAN KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE!KENAPA TAK RUGI BELI?

9:00 PM

Apa ada pada Vitamin C?

Ihsan dari Pak Google

Vitamin C merupakan salah satu vitamin larut air dan lebihan Vitamin C di dalam badan akan dikeluarkan melalui urin termasuklah pembuangan air kecil dan perpeluhan. Disebabkan itu, kita memerlukan Vitamin C secara beterusan di dalam badan untuk menjalankan fungsi-fungsinya.



Ihsan dari Pak Google
Ihsan dari Pak Google


Sumber Vitamin C


Ihsan dari Pak Google



Masa time kecik kecik dulu, memang tak sah kalau tak makan Vitamin C. Dulu ayah sya bagi kami adik beradik makan Vitamin Charms. Favourite kami sebab rasanya yang sedap dan boleh dihisap. Dah namanya pun kanak-kanak kan. Alasan makan vitamin waktu tu adalah untuk mengelakkan selesema dan demam. Itu je yang kami tahu.

Dan sekarang, bila dah meningkat dewasa dan segala maklumat di hujung jari, mulalah dah timbul kesedaran tentang kepentingan dan manfaat Vitamin C pada kesihatan.

Tentunya Vitamin C Shaklee jadi pilihan! :)



KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE

  • Bersifat 'Sustained Release' dimana Vitamin C Shaklee akan dilepaskan secara perlahan-lahan di dalam badan supaya manfaatnya dapat kita ambil. Hal ini kerana Vitamin C mudah musnah dan tidah dapat berada lama di dalam badan.
  • 1 tablet vitamin C Shaklee  bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Ia akan dilepaskan secara perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk 1 tablet. Tetapi, dengan packaging baru Sustained Release Vita C Plus, penambahan kandungan oren dan anggur telah menjadikan berat sebiji tablet adalah 922 mg
  • Mengandungi 120 mg bioflavonoids yang tidak ada pada vitamin sintetik.Vitamin sintetik hanya mengandungi asid askorbik tanpa manfaat bioflavonoids. Bioflavonoids membantu dalam penyerapan Vitamin C dan memelihara Vitamin c daripada oksidasi.


KELEBIHAN & KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE

Kecantikan kulit

  • Mencerahkan kulit, mengurangi pigmentasi, jeragat, kulit tidak sekata, kulit kering dan kasar.

Merangsang pembentukan kolagen
  • kolagen merupakan sejenis protein yang terdiri daripada asid amino dan bekerjasama dengan keratin untuk menghasilkan kulit dengan kekuatan, kelicinan, keanjalan dan berdaya tahan.
Ihsan dari Pak Google


  • Ia juga merupakan struktur asas dalam pembinaan otot, tisu,gusi,rangka dan tulang rawan.
  • Jika kita kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan otot menjadi lembik seiring dengan pertambahan usia.

Meningkatkan sistem imun
  • Pengambilan secara teratur dapat melindungi badan dari jangkitan seperti selesema dan demam disamping menguatkan tulang dan gigi.
  • Vitamin C juga membantu mempercepatkan pemyembuhan luka.
  • Membantu mengurangkan alergi seperti astma, ekzema dan resdung
  • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi dengan lebih baik.
  • Mengurangkan jangkitan selesema, batuk dan demam.

Mengekalkan kolestrol sihat
  • Menurunkan kadar tekanan darah yang merupakan punca kepada  penyakit darah tinggi.

Bersifat antioksidan
  • Berfungsi sebagai antioksidan. Oleh itu, ia dapat menghalang serangan radikal bebas di persekitaran.
  • Dapat meningkatkan sistem imun badan dari penyakit berbahaya seperti kanser. 'Mencegah lebih baik dari mengubati'.
  • Mengurangkan risiko katarak.

Merawat Insomnia
  • Bertindak sebagai anti-stress
  • Memperbaiki masalah insomnia yang terjadi akibat stress.

Lain-lain kebaikan Vitamin c yang kita patut tahu...


TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C

Ihsan dari Pak Google


  • Gusi mudah berdarah
  • Mudah lebam
  • Luka lambat sembuh
  • Kulit dan Rambut kering serta kasar, rambut bercabang dan rosak
  • Hidung berdarah
  • Cepat letih 
  • Sistem imun lemah; mudah selesama, demam, mudah kena ulser
  • Muka kusam dan nampak tua akibat kurang kolagen

Berbaloi beli Vitamin C Shaklee, tak rugi beli.. Hanya 1 tablet sehari dan mengandungi sebanyak 180 tabket dalam 1 botol. Tahan selama 6 bulan! Dan manfaatnya sangat banyak untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Try la!




Nak beli atau oder Vitamin C menggunakan kad kredit atau debit? Click je gambar kat bawah ni dan boleh terus membuat pembelian di laman web Shaklee!

Tak perlu nak bank in, nak tanya harga atau berurusan 2 hala..Click2 jeee :)





                                         



Sumber:

  • http://nutrition.about.com/
  • LCB



Whatsapp 014-6342040

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::