Homemade Pizza aka Pizza buat sendiri

6:34 PM

Assalam..hi!

Macam best tak gambar piza bawah ni? nyummss.

 
 Sbelum dibakar.Letak banyak2 bahan especially cheddar & mozzarella cheese

Selepas dibakar.Buat garing-garing barula sedap.

Time ni sya dah banyak kali buat piza rasanya ada la 2 3 kali kot. KAli ni sya buat topping pepperoni dan dageng cincang jek.Nasib baik terjumpa pepperoni yang halal kat kedai frozen area tempat keje.So, belasah la letak banyak2. Kalo kat kedai piza lain,pepperoni kan letak sikit so mcm tak puas jek.Bila buat sendiri,perghh main letak letak je ikot suka especially dageng,pepperoni dan cheese..wallllaaaa.

Ekceli, tepung nak buat piza ni mak sya beli dari member dia.Kebetulan member dia tu adalah pengajar kelas masakan yg dorang attend lepas kelas bacaan yassin tiap ari jumaat. So, dr situ la kami dapat supplier tepung roti ni. Mmg lembut piza ni dan tepung ni bole digunakan untuk buat pelbagai jenis roti yang korang suka samada donat ke bun ke .. Harga pun tak mahal dalam area RM 12-18 dan bole buat banyak piza bergantung pada saiz. 

Cara nak buat pun mudah. Dalam paket tepung pizza tu mmg dah bercampur dengan paket yis dan paket caramel mix,cuma kita juz tambah susu tepung,garam,marjerin/butter dan air suam jek. Memang jadi utk sesiapa yg 1st time yg nak buat piza bagai.

Tapi, pada sesiapa yg yakin dgan mana2 resipi yang dorang ada mahupun dalam internet, go on jek.Kadang2 kita kene try dulu resipi tu kan,kalo memang jadi haaaa siap2 la simpan dalam fail ke henset ke,nnti senang la nak carik balik. Ye idok? hihihi..Kalo tak,puasla nak meng'try' lagi resipi2 yg best.



Sekian... ---dariKacaMata Syiraishak--

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::