::TAK BOLEH MINTA DISEGERAKAN DOA?::

8:40 PM


Assalammualaikum..
Still in mood Solusi magz..
Heading title - Doa,Jangan Minta disegerakan.
Teringat sesuatu perkara sebagai manusia bila baca artikel ni.

Sebagai insan biasa,kita selalu nak yang doa kita dimakbulkan.
Semua orang macam tu kan.
Saya pun berdoa untuk ibubapa,diri sendiri & sebagainya.
Tapi kadang-kadang,sebagai insan biasa
kita lupa yang Allah yang tentukan semuanya.
Dia je tau bilamasa doa kita akan dimakbulkan pada waktu dan kehendakNya sendiri.
Siapa kita untuk minta disegerakan doa,kan?

Tapi adakah kita sedar macam tu?
Kadang-kadang lupa kan?
Ada masa,sebagai manusia kita akan fikir:
 'Kenapa doa aku tak diperkenankan lg?'
'Kenapa aku tak dapat apa yang aku nak?'
'Kenapa orang lain dapat sedangkan aku tak dapat apa yang aku nak?'

Kesimpulannya,kita sebagai hambaNya
kena bersungguh2,berusaha & bertawakal dengan apa pun.
Jangan mudah bersangka buruk pada Pencipta.
Dia Maha Mengetahui untung nasib kita.

Insyallah,I will do the best..
for myself.my future.my FAMILY.my personal life.my CAREER.
& most important,For My Creator,ALLAH SWT..

You Might Also Like

0 Pengomen

Assalammualaikum / Hai...

Sila tinggalkan jejak anda kat sini..Nanti saya boleh blogwalking!:)

Terima Kasih.

Not A StoryTeller

Not A StoryTeller

FOLLOW US

:: GENG GOOGLE ::